فضای فروشگاه موتورولا برای مشتریان جذاب تر از اپل است

نیونارنجی : فضای داخلی فروشگاه اصلی موتورولا در شیکاگو کاملا متفاوت با فروشگاه‌های اپل است.موتورولا فقط یک فروشگاه خرده‌فروشی اصلی دارد که آن هم در قلب شهر شیکاگو واقع شده است. این فروشگاه «موتوشاپ» (Motoshop) نام دارد و تجربه‌ی حضور و گشتن در آن به شما ثابت می‌کند که کاملا متضاد با  تمام اتفاقاتی است که داخل فروشگاه اپل تجربه می‌کنید.

در ادامه همراه با نیونارنجی باشید.
همان‌طور که اپل زیبایی را در استانداردهای مینیمال می‌داند و همین را هم در ظاهر محصولات و دیزاین فروشگاه‌های خود رعایت می‌کند، موتورولا ترجیح می‌دهد که از مشتریان خود در فضایی گرم پذیرایی کند . موتورولا ترجیح می‌دهد که از مشتریان خود در فضایی گرم پذیرایی کند.

فروشگاه‌های کوپرتینو فضای سرد، استریل و ایزوله‌ای دارند اما محیط فروشگاه موتورولا گرم و پذیرا است و آدم را به داخل دعوت می‌کند. استقبال کارمندانی که لبخند زده‌اند، حس خوبی به مشتری می‌دهد، ضمن این‌که رنگ‌های روشن، پنل‌های چوبی و آجری، چرم‌کاری‌های داخلی و استفاده از گل و گیاه هم فضایی کاملا صمیمی به وجود آورده‌اند.

در این‌جا بدون احساس بیگانه بودن، از گشتن داخل فروشگاه و دست زدن به محصولات لذت می‌برید. چون مکانی که خیلی تمیز و مرتب باشد، ناخودآگاه این تصور را ایجاد می‌کند که شما در آن محل بیگانه هستید و با دست زدن به اجناس ممکن است مشکلی ایجاد کنید. حتی کارکنان موتوشاپ به مشتریان پیشنهاد می‌دهند که گوشی را رها کنند تا زمین بیفتد و از میزان مقاومت آن مطمئن شوند و این کار در جلب اعتماد مشتریان تاثیر خیلی خوبی دارد.با این اوصاف مایه‌ی تعجب است که چرا این شرکت قصد ندارد فروشگاه‌های بیش‌تری در سایر شهرها افتتاح کند.

 

engadget : منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.